Kamis, 19 November 2015

Bagaimana Membuat Homemade Teh Herba untuk Pukul Batuk, Selesema dan Selesema

Bagaimana Membuat Homemade Teh Herba untuk Pukul Batuk, Selesema dan Selesema

Perlu bantuan untuk kanak-kanak batuk di tengah-tengah malam? Sakit hidung berair anda sendiri dan kepala tersumbat? Anda boleh membuat teh herba buatan sendiri dan campuran herba untuk membantu meringankan gejala jahat batuk, selsema dan flu. Artikel ini termasuk senarai herba pertempuran sejuk dan selesema, khasiat penyembuhan dan arahan yang jelas tentang bagaimana untuk menggunakannya.

Herba penyembuhan semula jadi untuk merawat batuk, selesema dan selesema

Banyak herba meminjamkan diri mereka dan juga bahan-bahan utama dalam teh ubatan untuk melawan batuk, selsema dan flu. Herba yang disenaraikan di bawah digunakan dalam resipi teh herba bertujuan untuk meningkatkan proses penyembuhan.

Echinacea (Echinacea angustifolia) - satu imuniti-penambah dengan ciri-ciri anti-selesema kuat, mengambil hanya selama tiga minggu, kemudian berhenti mengambil selama dua minggu. Jangan berikan kepada kanak-kanak di bawah dua belas tahun atau kepada sesiapa yang mempunyai asma.
Evening Primrose (Oenothera biennis) - daun mempunyai anti-radang, anti-selesema dan banyak ciri-ciri meningkatkan kesihatan lain.
Perancis Tarragon (Artemisia dracunculus) - membantu menenangkan batuk dan mempunyai anti-selsema, anti-bakteria dan anti-alahan.
Greek Oregano (Origanum vulgare hirtum) - mempunyai anti-selesema dan ciri-ciri anti-bakteria. Boleh digunakan untuk bertenang gejala alahan seperti demam alergi dan alahan alam sekitar. Marjoram boleh digunakan untuk tujuan yang sama.
Lemon Balm (Melissa officinalis) - sedatif yang membantu untuk menenangkan dan mendorong tidur, dan juga mempunyai ciri-ciri anti-sejuk dan anti-selesema.
Peppermint (Mentha piperita) - melegakan masalah perut, membantu dengan kesakitan dan juga mempunyai anti-selesema dan ciri-ciri anti-bakteria. Jangan berikan kepada kanak-kanak di bawah dua belas tahun.
Self-Heal (vulgaris Prunella) - mempunyai banyak manfaat yang sihat, anti-selesema menjadi salah satu daripada mereka. Boleh digunakan sebagai tonik.
Spearmint (Mentha spicata) -same sebagai pudina. Jangan berikan kepada kanak-kanak di bawah dua belas tahun.
Thyme (vulgaris Thymus) - mempunyai anti-batuk dan anti-selesema. Juga merupakan anti-radang yang membantu dengan sakit, pencernaan dan perut masalah.
Rosemary (Rosmarinus officinalis) - Sama seperti Greek Oregano, tetapi juga membantu memori. Walau bagaimanapun, mengambil hanya selama tiga minggu, kemudian berhenti mengambil selama dua minggu.
Bagaimana untuk membuat teh herba buatan sendiri

Bagi herba disebut dalam senarai sejuk dan selesema kebakaran di atas, menggunakan daun tumbuh-tumbuhan untuk membuat teh herba buatan sendiri. Anda boleh membuat teh yang menggunakan herba ini sahaja, atau menambah herba untuk teh asas seperti teh hijau atau teh chamomile.

Jika anda mahu, anda boleh menambah jus lemon, madu atau pemanis lain rasa. Walau bagaimanapun, kebanyakan teh herba rasa agak menyenangkan kerana mereka. A madu ditambah sedikit akan membuat kebanyakan teh lebih sedap untuk kanak-kanak, tetapi ambil perhatian bahawa madu tidak digalakkan untuk kanak-kanak yang berumur kurang daripada dua tahun.

Jika anda sedang merawat batuk, selsema atau selesema, ia adalah yang terbaik untuk minum cecair semasa ia masih panas. Jelas sekali teh yang dibuat untuk kanak-kanak perlu disejukkan ke suhu yang selamat sebelum mereka boleh meminumnya.

Anda akan memerlukan:

air masak bersih, sebaik-baiknya Springwater, segar atau air hujan
teko dan / atau teh cawan atau mug, ideal china, kaca, seramik atau enamel
penapis teh (pilihan)
jus lemon, madu atau sirap maple (pilihan)
teh asas seperti teh hijau atau teh chamomile (pilihan)
Anda boleh menggunakan herba segar atau kering untuk teh herba buatan sendiri anda. Bagi setiap cawan teh diperlukan, gunakan segelintir kecil herba berdaun besar atau 2-3 tangkai herba kecil berdaun. Ini adalah kira-kira satu sudu herba setiap cawan. Perlahan-lahan air mata herba berdaun besar untuk membantu fitokimia untuk menghilangkan dengan lebih mudah ke dalam air.

Letakkan herba dalam teko atau teh cawan dan tuangkan air masak ke atas mereka. Letakkan tudung teko pada atau meliputi cawan dengan piring yang mengandungi minyak meruap di dalam. Biarkan curam untuk sekurang-kurangnya lima minit. Jika anda menggunakan teko anda boleh ketegangan herba sebagai anda menuang teh ke dalam cawan yang. Jika anda telah menyediakan teh anda di dalam cawan kemudian hanya membiarkan herba menyelesaikan ke bawah. Memaniskan rasa jika anda mahu.

Membuat campuran herba adalah sangat serupa dengan membuat teh. Satu-satunya perbezaan adalah bahawa daun dibiarkan curam untuk lebih lama daripada teh herba, biasanya sekurang-kurangnya dua puluh minit. Steeping herba untuk lebih lama membawa keluar bahan kimia mereka dalam kepekatan yang lebih tinggi. Sebagai alternatif, anda boleh meninggalkan herba dalam teko untuk curam selama-lamanya dan tuangkan cecair pengukuhan kerana anda memerlukannya sepanjang hari.

Jika anda hamil, mempunyai asma atau alahan, mempunyai masalah tiroid atau jika anda berfikir untuk memberi teh herba atau campuran untuk kanak-kanak, sila pastikan anda menggunakan herba yang selamat untuk keadaan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar