Kamis, 19 November 2015

Merawat Kutu Kepala Kanak-kanak secara semula jadi

Merawat Kutu Kepala Kanak-kanak secara semula jadi

Terdapat banyak berbeza rawatan kepala berasaskan kimia kutu ada, tetapi menggunakan kaedah semula jadi untuk merawat kutu pada kanak-kanak adalah lebih selamat. Kutu kepala adalah serangga yang mengerumuni rambut orang dan kulit kepala dan hidup kira darah, serangan amat mudah berjangkit dan, kerana kanak-kanak mempunyai hubungan yang rapat dengan kanak-kanak lain, serangan adalah lebih kerap berlaku pada kanak-kanak itu dewasa. Mencari tahu yang penawar semula jadi untuk digunakan dapat banyak, jadi teruskan membaca untuk gambaran ringkas mengenai ubat yang paling popular semula jadi untuk kutu.

Salah satu langkah yang paling penting dalam menghapuskan kutu menggunakan sikat nit sempena ubat semula jadi. Menyikat keluar kutu dan telur kutu (telur kutu) memakan masa tetapi sangat perlu kerana kutu adalah sangat sukar untuk mengubati. Jika mana-mana ubat yang anda memilih untuk menggunakan tidak digunakan dengan menyikat rambut dan kulit kepala, kutu beberapa tempat hidup dan telur kutu masih tinggal di belakang, maka anai boleh menyimpan sering muncul. Rambut hendaklah disikat dengan berhati-hati dalam seksyen menggunakan kutu / sikat nit khas, rambut boleh basah kerana ia adalah lebih mudah untuk menyisirnya melalui, dan sikat juga harus dihilangkan dari antara setiap laluan walaupun rambut.

Banyak minyak pati yang dikenali sebagai seorang yang amat berkesan terhadap kutu dan kombinasi minyak pati yang berbeza sering digunakan. Teh minyak pokok adalah yang paling disyorkan untuk merawat secara semula jadi kutu pada kanak-kanak. Teh minyak pokok adalah sangat kuat dan hanya beberapa titik ia diperlukan. Maka, teh minyak pokok perlu dicampur dengan minyak asas, seperti minyak kelapa, supaya ia boleh merebak ke seluruh rambut dengan lebih berkesan. Campuran harus dibiarkan pada rambut semalaman dan disikat dan dicuci keesokan harinya.

Meliputi rambut dengan bahan yang tebal untuk memadamkan kutu juga popular. Antara produk yang digunakan dalam kaedah ini ialah jeli petroleum, mayonis, minyak bayi atau minyak zaitun, dan perapi tebal. Memohon produk yang anda pilih sangat tebal untuk rambut anak anda dan bekerja dalam kulit kepala mereka. Kemudian menutup rambut mereka dengan topi mandi plastik dan meninggalkan di tempat dalam sekelip mata. Keesokan harinya bahan yang boleh dibasuh keluar, tetapi ia boleh mengambil masa beberapa basuhan untuk membuang sepenuhnya. Ingat, kaedah ini perlu diikuti oleh penyingkiran manual dengan sikat nit.

Menggunakan cuka untuk bilas rambut juga rawatan popular. Cuka melonggarkan telur kutu dan membolehkan mereka untuk dikeluarkan dengan sikat dengan lebih mudah. Walau bagaimanapun, cuka tidak membunuh kutu jadi ia perlu digunakan bersama-sama dengan ubat untuk membunuh kutu. Bilas rambut dengan cuka sebelum dan / atau ubat untuk membunuh kutu. Untuk keberkesanan maksimum membolehkan cuka untuk kering pada rambut dan meninggalkan di tempat dalam satu malam.

Untuk mendapatkan manfaat sepenuhnya membentuk kaedah semula jadi anda menghapuskan kutu pada kanak-kanak, adalah penting untuk mencuci kain dan pakaian mereka di dalam air panas dan vakum kain tidak boleh ditanggalkan seperti sofa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar