Kamis, 19 November 2015

Cara-cara untuk Temp badan yang lebih rendah untuk Memberikan Hentikan Berpeluh Berlebihan dan Live Life Cool

Cara-cara untuk Temp badan yang lebih rendah untuk Memberikan Hentikan Berpeluh Berlebihan dan Live Life Cool

Dengan suhu badan yang tinggi, ia tidak dapat dielakkan bahawa seseorang akan berpeluh berlebihan. Istilah perubatan untuk peluh berlebihan ini adalah hiperhidrosis. Bagi kebanyakan orang, ini adalah masalah yang boleh menjejaskan kerja seseorang, sosial, dan kehidupan peribadi.

Dalam keadaan di tempat kerja, satu mungkin tidak dapat memahami sesuatu objek (seperti pen atau tukul) kerana tapak tangan berpeluh. Dalam situasi sosial, seseorang akan enggan berjabat tangan dengan orang lain kerana tapak tangan berpeluh dan bulatan peluh ketiak akan memalukan bagi orang yang berpeluh berlebihan. Dalam keadaan peribadi, seseorang mungkin keberatan untuk menjadi berhampiran tersayang kerana dia mengalami bau badan, yang berpunca daripada peluh berlebihan.

Tidak ada keperluan untuk cemas kerana peluh berlebihan memberi kesan kepada ramai orang. Beberapa penyebab peluh berlebihan adalah metabolisme yang cepat dan tekanan / kebimbangan. Suhu badan boleh menyebabkan seseorang itu berpeluh banyak. Oleh itu, ia adalah sangat penting untuk menjaga tubuh pada suhu yang sejuk untuk mengurangkan mengalami peluh berlebihan.

Pertama, pancuran sekurang-kurangnya sekali sehari. Ini mengeluarkan haba yang berlebihan dari badan anda melalui liang. Ini membantu dalam menghapuskan sisa perkumuhan daripada tubuh dan toksin. Kedua, anda perlu belajar untuk bertenang, yang merendahkan suhu badan. Adalah lebih baik untuk mengamalkan teknik relaksasi seperti meditasi, yoga dan pernafasan dalam. Ketiga, senaman adalah penting kerana ia mengeluarkan haba dari badan. Ini menyebabkan anda mempunyai suhu badan yang lebih sejuk. Keempat, minum lebih banyak air dan bukannya soda, alkohol, dan minuman lain. Kalori tambahan dalam minuman memaksa tubuh untuk bekerja lebih keras, sekali gus meningkatkan haba badan.

Kelima, elakkan memakai pakaian ketat kerana ini memerangkap haba badan. Keenam, mengambil vitamin dan makanan tambahan anda. Vitamin B memastikan sistem dalaman badan beroperasi dengan cekap, yang bermaksud bahawa badan akan cukup sejuk. Ketujuh, elakkan makanan pedas, yang meningkatkan suhu badan, menyebabkan anda berpeluh. Kelapan, berbincang dengan doktor anda. Doktor akan dapat mencadangkan cara-cara untuk anda untuk menurunkan suhu badan anda.

Hiperhidrosis adalah keadaan terkawal. Selama anda mengikuti tips untuk menyejukkan suhu badan anda, anda yakin bahawa hidup anda akan kembali normal. Anda akan yakin untuk tahu bahawa anda tidak mempunyai bau badan lagi dan anda boleh memegang tangan dan merapat dengan yang tersayang seberapa banyak yang anda suka. Peluh berlebihan akan menjadi satu perkara yang telah lalu dan anda akan lebih bahagia dengan kehidupan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar